Köpvillkor

Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049

Betalning med SVEA EKONOMI

Företagskund:

  • SVEA erbjuder upp till 30 dagars företagsfaktura.
Privatkund:

SVEA Delbetalning

  • Via SVEA erbjuds delbetalning 3 – 24 månader på ert köp.
  • Vid delbetalning görs en kreditupplysning.
SVEA Kortbetalning med VISA & MasterCard via SVEA.
  • Med VISA eller Mastercard kan du enkelt betala dina varor via hemsidan.
  • Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod.
  • CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida.
  • Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern – kortbetalning / banköverföring.
  • Väljer man betallösning via SVEA med visa & MasterCard så sker Överföringen sker med SSL-certifikat och säkerhetsstandarder som PCI DSS vidhålls.
SVEA Faktura 14 dagar
  • En faktura kommer via e-post, när du fått hem dina varor.
  • Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.
SVEA Konto
  • SVEA Konto är en delbetalningstjänst där du som kund själv väljer vilket belopp du vill betala per månad samt hur länge delbetalningen ska löpa.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.
  • Ränta: se aktuell ränta via checkout
För mer information se: www.svea.com

Kontakta SVEA: 08-735 90 00

Banköverföring

  • Betala direkt till vårt bankkonto via din internetbank. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Betala direkt till vårt Bankgiro: 312-3478 via din bank går även bra. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Ordern kommer behandlas så fort betalningen syns på vårt konto.
  • Inga extra avgifter tillkommer.
  • betala via din internetbank.
Direktbetalning – Betala vid leverans
  • Betala med Visa / Mastercard vid leverans
  • Vid externa fraktbolag om sådant levererar: betalning krävs alltid till Swish eller bank-giro innan leverans sker.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • Bankgiro: 312-3478
  • Swish: 1235511233
Personuppgifter
    Personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part, vi följer Personuppgiftslagen (PUL).
Kontakta oss via e-posts
  • info@passionhome.se
  • För frågor rörande en beställning eller för mer information om våra produkter var god mejla oss.
  • Mejlet kommer att besvaras inom 48 timmar
  • Skriver man på en röd dag – fredag, helger besvaras det nästkommande vardag.
RABATTER:
  • Gällande rabatter går ej att kombinera med andra rabatter, endast en rabatt lämnas per köp.
FRI LEVERANS:
  • Fri transport vid order över 1000 kr
  • Transport till hela Sverige!
  • Leverans sker ej till öar, fraktkostnad tillkommer.
  • Vissa produkter är för stora så som soffserier för att skickas, en förfrågan görs alltid till kund om man önskar betala en del av frakten för möjlig transport.
  • En expeditionsavgift tas ut och är anpassad efter orderns storlek . Avgiften är till för att täcka omkostnader som frakthandlingar, kvitton, emballering och packning av produkterna till kund. Expeditionsavgiften anses som förbrukad då ordern är levererad eller blir behandlad vilket sker senast 14 dagar efter ordern är lagd.
  • Rabattkoder påverkar ej expeditionsavgiften.
Leverans med Schenker ,Bussgods, DHL, DSV:
  • Vid Direktbetalning med leverans av externa fraktbolag måste betalningen göras till bank-giro eller swish innan varan skickas med spårnummer till kund.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnas utanför hos er vid gata/grind eller port, önskas bärhjälp av externa fraktbolag betalas det direkt till dem.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta varorna.
  • Varorna ligger normalt 3 dagar från ankomst till utlämningsställe för att sedan gå i retur.
  • Har man  fått leverans av externt fraktbolag så som Schenker ,Bussgods, DSV och DHL och man ej hämtar ut varorna eller tar emot leveransen kommer man som
  • kund debiteras 1590 kr inkl. moms för utebliven leverans.
Leverans med Passionhome AB transporter.
  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 16:00.
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Kvällstransport i Stockholm är möjligt och kostar 390 kr extra. Tiderna är mellan 17:00 – 22:00.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för tunga varor så som garderober och soffor.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället kommer man som kund debiteras 890 kr inkl. moms för utebliven leverans.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en avtalad tid finns levereras godset till Passion Homes lager för avhämtning. Ny utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms
Leveranstid:
  • Varor som finns på lager för snabbare leverans finner ni under fliken: ”Snabb leverans”Dessa varor skickas inom 2-10 arbetsdagar.
  • Normal leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi dem.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.
  • tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på trafiksträckor – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan blir senare än avsatt tid, anser man att man ej kan ta emot erbjuds självklart en ny transport inom 1 – 2 veckor, ingen ersättning vid försening då chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig.
Storhelger, röda dagar och semestertider:
  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Beställningar gjorda i Januari har leveranstid på 5-10 veckor på grund av jul & nyårsledigheter.
Bra att veta vid leverans:
  • Passion Home levererar enbart inom Sverige.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från butiken i Sollentuna – Kuskvägen 2 utanför Stockholm – kontakta kundtjänst minst 1 dag innan så varan förbereds för er.
  • Obs se hemsidan för aktuella öppettider samma dag som ni skall komma och hämta ut.
      • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
      • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
      • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
      • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.
Försening av leverans:
  • Om produkten man köpt är försenad med 1 vecka över avsatt tid i köpvillkoren ges en rabatt på 2,5 % på produktens värde.
  • Om produkten är försenad med 2 veckor ges en rabatt på 5 % av produktens värde.
  • Ingen mer rabatt utöver 5% ges även om produkten är sen en längre period än 2 veckor, som kund förstår man detta och godkänner rabatten om 5%.
  • Kontakt kundtjänst info@passionhome.se så ges en rabatt, det sker ej automatiskt.
  • När en vara är levererad är tjänsten förbrukad
  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 4 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.
  • Exempel: görs en beställning slutet av november kommer varan först kunna levereras januari, varor som finns på lager skickas som normalt – snabbt.
  • Som kund är du alltid berättigad att avbeställa en försenad vara utan någon kostnadspåföljd innan den levererats till er.
Montering av möbler
  • Innan ni monterar möblerna skall man som kund kontrollera att allt stämmer och är komplett, om något är fel vänta med monteringen och kontakta kundtjänst, via e-post för att finna en lösning.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.
Transportskador
  • Kontakta alltid kundtjänst info@passionhome.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.
  • Du som kund kontrollerar din vara / varor när du tar emot din leverans för att denna är riktig och felfri. Saknas något som försvårar monteringen ber vi er kontakta oss för att hjälpa er innan ni monterar för att underlätta hanteringen.
  • Om produkten är skadat , defekt eller saknar delar eller du har fått fel vara räknas det som en reklamation.
  • Är skadan dold räknas det som en reklamation och vi kommer reklamera de saknade / trasiga delarna.
  • Reklamationstiden blir längre under storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti)  – normalt 2 till 10 veckor
  • Reklamationstiden är normalt 4 till 8 veckor.
  • Vi skickar i första hand nya delar till er enligt gällande konsumentköplag.
Reklamation
  • Reklamation ska rapporteras så snart felet har upptäckts, 2 månader anses som skälig tid från leveransen har skett.
  • Skicka ett mail till oss på info@passionhome.se med tydliga bilder på hela möbeln, delen som är trasig och ringa även in på bruksanvisningen och fotografera – tydliga bilder krävs
  • Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.
  • Reklamerade varor skickas kostnadsfritt till er via Posten, Bussgods eller med Passion Home transport.
  • Finns spårnummer via bussgods / posten informerar vi så fort vi har skickat reklamationen till er, om leverans sker med Passion Home egna transport meddelas ni via sms eller E-post minst 24 timmar innan med leveransdag och tid.
  • Reklamationstiden blir längre under storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti)  – normalt 2 till 10 veckor
  • Reklamation och retur är ej samma sak, som kund är man införstådd med det.
Ångerrätt
  • Vid köp av varor på Passion Home gäller alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Specialbeställningar, det vill säga varor som tillverkats efter specifika önskemål omfattas inte av ångerrätten.
  • Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Passion Home detta inom 14 dagar från det att du som kund tagit emot den beställda varan.
  • Ångerblankett från konsumentverket: Blankett
  • Fyll i blanketten och skicka den sedan till info@passionhome.se
  • Det går även bra att meddela kundtjänst via info@passionhome.se och uppge namn, adress, ordernummer samt övrig relevant information som kan behövas för att fastställa beställningen ni har fått levererad och nu önskar returnera.
  • Är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick.
  • Väljer man att montera produkten för att sedan ångra sitt köp går det bra men risken är väldigt stor att skador uppkommer och du som kund stå för dessa kostnader vid en retur.
  • Varorna skall rutineras omonterade, kompletta i originalemballage samt med kvitto och i oanvänt skick så de går att sälja vidare.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passionhome rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Görs en retur skall man som kund innan returen är möjlig beskriva via e-post om man gjort någon form av åverkan på produkten, fotografera och visa skadorna som uppstått, har man ej öppnat förpackningen visar man bilder på detta, är det öppnat och monterat visar man bilder på alla delar och att inga skador finns.
  • Finns skador skall man som kund visa alla skador som uppstått då en nermontering av produkten innan en retur är möjlig.
  • En bedömning och överenskommelse mellan kund och Passionhome AB görs om skadornas belopp innan en retur görs så inget missförstånd skall uppstå efter returen är gjord.
  • Meddelar man ej Passionhome AB om att produkten ej är emballerad så som ni fått produkten levererad kommer en avgift tas på 1000 kr ut för att återställa till skicket ni fick varan.
  • Kostnaden omfattar ny emballering med arbetet runt detta.
  • Personalen kan neka returen om den ej är packad korrekt och man ej informerat om detta innan retur sker.
  • Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker.
  • Önskas så erbjuder Passionhome Ab returfrakt då leveransen varit via våra egna transporter:
  • Garderober,Mediamöbel serier, sängar och soffor kostar 2200 kr i retur.
  • Övriga varor kostar 990 kr.
  • Har man som kund fått leverans vid externa fraktbolag så som  Schenker ,Bussgods, DSV och DHL kan vi ej erbjuda vår returtransport utan som kund lämnar man tillbaka varorna eller finner en lösning.
  • När returen sker måste du som kund hjälpa chauffören att lasta in varan i bilen då varan kan vara tung och chauffören kan ej klara att bära själv, annars är en retur ej möjlig.
  • Varan skall lämnas från grind, port eller tomtgräns omonterad i original emballage, chauffören hämtar ej varan från ert hus / lägenhet.
  • När en retur sker skall produkten lämnas tillbaka omonterad och komplett i originalemballage samt med kvitto.
  • Retur och reklamation är ej samma sak, som kund är man medveten om det.
  • Samtliga bäddmadrasser som är en hygienvara har 12 månaders garanti förutsatt att de returneras i obruten originalförpackning.
  • Bilderna på produkterna kan avvika lite grann från hemsidan mot verkligheten.
Återbetalning
  • Återbetalning sker via Swish eller till bankkonto.
  • Tilläggstjänster så som bärhjälp och transport anses som förbrukade då tjänsten är genomförd och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Beloppet kommer återbetalas, inklusive skatt och avgifter.
  • Du som konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter och vi kontrollerat att varan är hel utan transportskador.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • En bedömning och överenskommelse mellan kund och Passionhome AB görs om skadornas belopp innan en retur görs så inget missförstånd skall uppstå efter returen är gjord.
  • Meddelar man ej Passionhome AB om att produkten ej är emballerad så som ni fått produkten levererad kommer en avgift tas på 1000 kr ut för att återställa till skicket ni fick varan.
  • Från att varan är kontrollerad meddelar vi dig vid mottagandet och gör återbetalning till dig som kund inom 14 bankdagar.
Avbeställning
  • Avbeställning skall göras högst 2 veckor (14 dagar) efter ni har lagt en order för att ej skapa kostnader åt dig som konsument eller Passion Home som försäljare.
  • Du har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig.
  • Avbeställning görs alltid via e-post så att avbeställningen finns noterad för båda parter.
  • Säljaren kan då inte kräva att du ska fullgöra köpet och betala för varan.
  • Säljaren har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader säljaren har haft i samband med beställningen, till exempel provision till försäljaren (15%  av produktvärdet). Konsumentverket
  • Bokas en sändning med transportbolag så som DHL, DSV och vi informerar om att möblerna är på väg och man meddelar man vill avboka / ändra sin sändning tillkommer en avbokningskostnad på 39 kr.
Garanti
  • Alla möbler vi erbjudande är nya och har 24 månaders garanti.
  • Alla madrasser vi säljer har 12 månaders garanti i oöppnad förpackning.
  • Inköpskvitto måste uppvisas för att garantin ska gälla.
  • Garantin omfattar produktfel som uppkommer under garantitiden.
  • Garantin gäller ej möbler som har rengjorts med felaktig rengöringsmetod.
  • Garantin gäller ej fel som felaktig vid  uppstår montage av produkten, ombyggnation av produkten, normalt slitage eller felaktig användning av produkten.
  • Felaktig eller skadat produkt får inte användas eller monteras innan skadan åtgärdats av oss.
  • Vi kommer i första hand försöka att byta ut produkten eller ersätta den med likadan produkt enligt gällande konsumentköplag.
Demo produkter:
  • På demo produkter är ett extra bra pris satt, oftast mer än halva priset erbjuds.
  • på dessa produkter markerade med DEMO gäller följande:
  • Ej öppet köp
  • Ej retur
  • Ej garanti
Allmänna villkor
  • Alla priser på hemsidan är inklusive moms.
  • Du måste vara minst 18 år för att beställa från oss.
  • E-post och sms utskick: Sms-numret och e-post adressen som är angiven på beställningen kommer användas till att informera om transporten.Som kund har man även godkänt i och med detta att få tips, information och annonser skickade till sig via sms eller e-post av Passionhome AB. Det går bra att när som helst avbryta utskicken genom att informera kundtjänst om att så önskas via:info@passionhome.se och ange ordernummer och fullständigt namn.
  • Passion Home AB innehar F-skattsedel.
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra  Köpvillkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsida.
  • Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049.
Ditt hem – vår passion – varmt välkomna!
Passion Home AB

Postadress:
Passion Home AB
Tillverkarvägen 8
187 66 Täby

Organisationsnummer: 559001-8049
Bankgiro: 312-3478
Swish: 1235511233

Har du en fråga?