Betalning och leverans

Betalning

SVEA EKONOMI

SVEA Delbetalning

  • Via SVEA erbjuds delbetalning 3 – 24 månader på ert köp.
  • Vid delbetalning görs en kreditupplysning.

SVEA Kortbetalning med VISA & MasterCard via SVEA.

  • Med VISA eller Mastercard kan du enkelt betala dina varor via hemsidan.
  • Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod.
  • CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida.
  • Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern – kortbetalning / banköverföring.
  • Väljer man betallösning via SVEA med visa & MasterCard så sker Överföringen sker med SSL-certifikat och säkerhetsstandarder som PCI DSS vidhålls.

SVEA Faktura 14 dagar

  • En faktura kommer via e-post, när du fått hem dina varor.
  • Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.

SVEA Konto

  • SVEA Konto är en delbetalningstjänst där du som kund själv väljer vilket belopp du vill betala per månad samt hur länge delbetalningen ska löpa.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.
  • Ränta: se aktuell ränta via checkout

För mer information se: www.svea.com

Banköverföring

  • Betala direkt till vårt bankkonto via din internetbank. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Betala direkt till vårt Bankgiro: 312-3478 via din bank går även bra. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Ordern kommer behandlas så fort betalningen syns på vårt konto.
  • Inga extra avgifter tillkommer.
  • betala via din internetbank.

Direktbetalning – Betala vid leverans

  • Betala med Visa / Mastercard vid leverans
  • Undatag vid externa fraktbolag om sådant levererar: betalning krävs alltid till Swish eller bank-giro innan leverans sker.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • Bankgiro: 312-3478
  • Swish: 1235511233

Personuppgifter

    Personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part, vi följer Personuppgiftslagen (PUL).

För mer information se Köpvillkor

Leverans

  • Generell leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi dem.
  • tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på trafiksträckor
  • bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan blir senare än avsatt tid.
  • Kan ta emot erbjuds självklart en ny transport inom 1 -2 veckor.
  • Ingen ersättning vid försening då chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig.
  • Leveranstider för varor beställda från mitten av Juni omfattar leveranstider för Storhelger, röda dagar och semestertider.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.

Storhelger, röda dagar och semestertider:

  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Beställningar gjorda i Januari har leveranstid på 5-10 veckor på grund av jul & nyårsledigheter.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 5 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.

Varorna transporteras till er på två följande sätt:

Passion home transport:

  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 16:00.
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Kvällstransport i Stockholm är möjligt och kostar 390 kr extra. Tiderna är mellan 16:00 – 22:00.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för soffor och garderober.
  • kontinentalsängar 490 kr
  • 390 kr för övriga varor, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället kommer man som kund debiteras 890 kr inkl. moms för utebliven leverans.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en avtalad tid finns levereras godset till Passion Homes lager för avhämtning. Ny utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms

Fraktkostnad:

  • Varorna levereras med Bussgods, DHL eller Passion Home egen transport.
  • Transport till hela Sverige!
  • Minsta order 1000 kr. – Obs se undantag för vissa orter.
  • Sker transport med Passion Home – se Leverans alternativ Passion Home transport för tillvägagångssätt.
  • Leverans som sker med Bussgods,DSV, DHL:
  • Förskottsbetalning krävs via Swish eller bank-giro.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnar vid närmaste utlämningsställe – det kan vara långt från folkbokföringsadressen.
  • Varorna lämnas utanför hos er vid gata/grind eller port, önskas bärhjälp av externa fraktbolag betalas det direkt till dem.

Tilläggstjänster – Bärhjälp / Utkörning med Schenker ,Bussgods, DSV och DHL till grind, port eller tomtgräns.

  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för garderober och soffor.
  • kontinentalsängar 490 kr
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Bärhjälp är ej möjlig då varorna skickas med externt fraktbolag så som Bussgods, DSV och DHL, transport sker till utanför på gatan.
  • Om man som kund endå pratar med fraktbolaget och kommer överens med dem om bärningen är det utöver avtalet ni har med oss och betalning med oss.
  • Utkörning: tjänsten kostar olika beroende på vilka varor ni köpt – kontakta kundtjänst via info@passionhome.se vid beställningstillfället för att se pris och se om möjligt till er ort.
  • Utkörning sker till port, grind eller garageuppfart om utkörning finns tillgänglig på orten ni bor på.
  • Tilläggstjänsterna anses som förbrukade och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta varorna.
  • Varorna ligger normalt 3 dagar från ankomst till utlämningsställe för att sedan gå i retur.
  • Har man  fått leverans av externt fraktbolag så som Schenker ,Bussgods, DSV och DHL och man ej hämtar ut varorna eller tar emot leveransen kommer man som kund debiteras för utebliven leverans.

Bra att veta vid leverans:

  • Passion Home AB levererar enbart inom Sverige.
  • Leverans sker ej till öar, fraktkostnad tillkommer.
  • Obs!!!  Fri frakt gäller ej till: Norrbottens län,Västerbottens län,Jämtlands län,Västernorrlands län,Lindesbergs kommun, Strömstads kommun,Hällefors kommun,Värmlands län,delar av Götalands län , Kronobergs län, Dalarnas län, Östhammar, Hallstavik,Gävleborgs län,Gotland, Öland, Kalmar län,Blekinge län,Tanum,Kristianstad, det kan även finnas andra områden ej angivna, vid kassan kommer en frakt automatiskt komma upp om så finns, vid köp av garderober,soffor,mediamöbler, tv-bänkar, byråar,badrumsmöbler,speglar, sängar och vitriner.
  • Frakt tillkommer på dessa platser och kostar mellan 500 – 3000 kr inkl. moms.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från vårt lager utanför Stockholm – kontakta kundtjänst för att bestämma tid och dag, obs begränsade öppettider.
  • Innan ni monterar möblerna skall man som kund kontrollera att allt stämmer och är komplett.
  • Om något är fel vänta med monteringen och kontakta kundtjänst via e-post för att finna en lösning.
  • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

Försening av leverans:

  • Om produkten man köpt är försenad med 1 vecka över avsatt tid i köpvillkoren ges en rabatt på 2,5 % på produktens värde.
  • Om produkten är försenad med 2 veckor ges en rabatt på 5 % av produktens värde.
  • Ingen mer rabatt utöver 5% ges även om produkten är sen en längre period än 2 veckor, som kund förstår man detta och godkänner rabatten om 5%.
  • Kontakta  kundtjänst info@passionhome.se så ges en rabatt, det sker ej automatiskt.
  • När en vara är levererad är tjänsten förbrukad
  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 4 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.
  • Exempel: görs en beställning slutet av november kommer varan först kunna levereras januari, varor som finns på lager skickas som normalt – snabbt.
  • Som kund är du alltid berättigad att avbeställa en försenad vara utan någon kostnadspåföljd innan den levererats till er.

För mer information se Köpvillkor

Har du en fråga?