Leverans

Leverans

  • Normal leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi dem.
  • tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på trafiksträckor – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan blir senare än avsatt tid, anser man att man ej kan ta emot erbjuds självklart en ny transport innom 1 – 2 veckor, ingen ersättning vid försening då chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig
  • Leveranstider för varor beställda från mitten av Juni omfattar leveranstider för Storhelger, röda dagar och semestertider.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.

Storhelger, röda dagar och semestertider:

  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 4 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.

Varorna transporteras till er på två följande sätt:

Passion Home tansport:

  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 17:00.
  • sker leveransen kvällstid kommer ni informeras minst 24 timmar innan leverans via sms om leverans mellan 17:00 – 24:00
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för tunga varor så som garderober och soffor.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället kommer man som kund debiteras 590 kr inkl. moms för utebliven leverans.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en avtalad tid finns levereras godset till Passion Homes lager för avhämtning. Ny utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms

Fraktkostnad:

  • Varorna levereras med Schenker ,Bussgods, DHL eller Passion Home egen transport.
  • Transport till hela Sverige!
    Minsta order 1000 kr. – Obs! se undantag för vissa orter.
  • Sker transport med Passion Home – se Leverans alternativ Passion Home Transport för tillvägagångssätt.
  • Leverans som sker med Schenker ,Bussgods, DHL, DSV:
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnar vid närmaste utlämningsställe – det kan vara långt från folkbokföringsadressen.

Tilläggstjänster – Bärhjälp / Utkörning med Schenker ,Bussgods, DSV och DHL till grind, port eller tomtgräns.

  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för tunga varor så som garderober och soffor.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Utkörning: tjänsten kostar olika beroende på vilka varor ni köpt – kontakta kundtjänst via info@passionhome.se vid beställningstillfället för att se pris och se om möjligt till er ort.
  • Utkörning sker till port, grind eller garageuppfart om utkörning finns tillgänglig på orten ni bor på.
  • Tilläggstjänsterna anses som förbrukade och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta varorna.
  • Varorna ligger normalt 2 veckor på utlämningsstället.
  • Har man valt och bokat en frakt med Schenker ,Bussgods, DSV och DHL och man ej hämtar ut varorna kommer man som kund debiteras 390 kr inkl. moms för utebliven leverans.

Bra att veta vid leverans:

  • Passion Home levererar enbart inom Sverige.
  • Kan ni leverera till annan adress än fakturaadressen när jag betalar med faktura?
  • Vid Checkout / Kassan kan man nu bocka i ”Leverera till annan adress” och fylla i leveransuppgifter om annan än fakturaadressen. Var även vänlig och kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se och meddela att adressen blir annan än fakturaadressen.
  • Leverans sker ej till öar, fraktkostnad tillkommer.
  • Obs!!!  Fri frakt gäller ej till: Norrbottens län,Västerbottens län,Jämtlands län,Västernorrlands län,Lindesbergs kommun, Strömstads kommun,Hällefors kommun,Värmlands län,delar av Götalands län , Kronobergs län, Dalarnas län, Östhammar, Hallstavik,Gävleborgs län,Gotland, Öland, Kalmar län,Blekinge län,Tanum,Kristianstad vid köp av garderober, mediamöbler, tv-bänkar, byråar, sängar och vitriner.
  • Frakt tillkommer på dessa platser och kostar mellan 500 – 1500 kr inkl. moms.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från vårt lager i Täby utanför Stockholm – kontakta kundtjänst för att bestämma tid och dag, obs begränsade öppettider.
  • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

För mer information se Köpvillkor

Har du en fråga?