Fri leverans

FRI LEVERANS:

  • Fri transport vid order över 1000 kr
  • Transport till hela Sverige!
  • Leverans sker ej till öar, fraktkostnad tillkommer.
  • Vissa produkter är för stora så som soffserier för att skickas, en förfrågan görs alltid till kund om man önskar betala en del av frakten för möjlig transport.
  • En expeditionsavgift tas ut och är anpassad efter orderns storlek . Avgiften är till för att täcka omkostnader som frakthandlingar, kvitton, emballering och packning av produkterna till kund. Expeditionsavgiften anses som förbrukad då ordern är levererad. Rabattkoder påverkar ej expeditionsavgiften.

Leverans med Schenker ,Bussgods, DHL, DSV: 

  • Vid Direktbetalning med leverans av externa fraktbolag måste betalningen göras till bank-giro eller swish innan varan skickas med spårnummer till kund.
  • Information om tillvägagångssätt kommer alltid via e-post om betalning krävs i förskott.
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnas utanför hos er vid gata/grind eller port, önskas bärhjälp av externa fraktbolag betalas det direkt till dem.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta varorna.
  • Varorna ligger normalt 3 dagar från ankomst till utlämningsställe för att sedan gå i retur.
  • Har man  fått leverans av externt fraktbolag så som Schenker ,Bussgods, DSV och DHL och man ej hämtar ut varorna eller tar emot leveransen kommer man som kund debiteras 1590 kr inkl. moms för utebliven leverans.

Leverans med Passionhome AB transporter.

  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 16:00.
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Kvällstransport i Stockholm är möjligt och kostar 390 kr extra. Tiderna är mellan 17:00 – 22:00.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för tunga varor så som garderober och soffor.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället kommer man som kund debiteras 890 kr inkl. moms för utebliven leverans.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en avtalad tid finns levereras godset till Passion Homes lager för avhämtning. Ny utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms

Leveranstid:

  • Varor som finns på lager för snabbare leverans finner ni under fliken: ”Snabb leverans”Dessa varor skickas inom 2-10 arbetsdagar.
  • Normal leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi dem.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.
  • tiden som angivs för leverans kan avvika från den angivna då transporten ej råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken / på trafiksträckor – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan blir senare än avsatt tid, anser man att man ej kan ta emot erbjuds självklart en ny transport inom 1 – 2 veckor, ingen ersättning vid försening då chauffören ej kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig.

Storhelger, röda dagar och semestertider:

  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Beställningar gjorda i Januari har leveranstid på 5-10 veckor på grund av jul & nyårsledigheter.

Bra att veta vid leverans:

  • Passion Home levererar enbart inom Sverige.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från butiken i Sollentuna – Kuskvägen 2 utanför Stockholm – kontakta kundtjänst minst 1 dag innan så varan förbereds för er.
  • Obs se hemsidan för aktuella öppettider samma dag som ni skall komma och hämta ut.
      • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
      • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
      • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
      • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

För mer information se Köpvillkor

Har du en fråga?