Köpvillkor

Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049

Betalning

Klarna – få varorna först innan betalning

Klarna Delbetalning

  • Via Klarna erbjuds delbetalning 3-36 månader.
  • Upp till 12 månader är det räntefri delbetalning
  • Vid delbetalning görs enkreditupplysning.

Klarna Kortbetalning med VISA & MasterCard via Klarna.

  • Med VISA eller Mastercard kan du enkelt betala dina varor via hemsidan.
  • Du behöver då fylla i kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod.
  • CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida.
  • Pengarna dras direkt från kontot när du bekräftar ordern – kortbetalning / banköverföring.
  • Väljer man betallösning via klarna med visa & MasterCard så sker Överföringen sker med SSL-certifikat och säkerhetsstandarder som PCI DSS vidhålls.

Klarna Faktura 14 dagar

  • En faktura kommer via mail, alternativt post vid önskemål, när du fått hem dina varor.
  • Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.
  • En aviavgift på 29 kr tillkommer.

Klarna Konto

  • Klarna Konto är en delbetalningstjänst där du som kund själv väljer vilket belopp du vill betala per månad samt hur länge delbetalningen ska löpa.
  • Samtliga köp som gjorts via Klarna Konto samlas på en faktura som skickas till kunden en gång i månaden.
  • Du som kund kan när som helst avsluta delbetalningen genom att betala in hela det kvarstående beloppet till Klarna.

För mer information se: www.klarna.com

Banköverföring

  • Betala direkt till vårt bankkonto via din internetbank. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Betala direkt till vårt Bankgiro: 312-3478 via din bank går även bra. Använd ditt order-ID som betalningsreferens.
  • Ordern kommer behandlas så fort betalningen syns på vårt konto.
  • Inga extra avgifter tillkommer.
  • betala via din internetbank.

Direktbetalning – Betala vid leverans

  • Betala med Visa / Mastercard vid leverans
  • Direktbetala vid leverans
  • Swish: 123 55 11 233

Personuppgifter

    Personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part, vi följer Personuppgiftslagen (PUL).

Kontakta oss via e-posts

  • info@passionhome.se
  • För frågor rörande en beställning eller för mer information om våra produkter var god mejla oss.
  • Mejlet kommer att besvaras inom 48 timmar
  • Skriver man på en röd dag – fredag, helger besvaras det nästkommande vardag.

Leverans

  • Normal leveranstid är ca 2-6 veckor – så fort varorna är redo för leverans skickar vi dem.
  • Tiden som anges för leverans kan avvika från den angivna, då transporten inte råder över trafikolyckor, mekaniska fel på transportfordon och förseningar i trafiken. Bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna, även om de kan bli senare än avsatt tid, anser man att man inte kan ta emot varorna erbjuds en ny transport inom 1 – 2 veckor. Ingen ersättning vid försening då chauffören inte kan styra över väder och vind / olyckor eller omständigheter runt transporten i sig
  • Leveranstider för varor beställda från mitten av Juni omfattar leveranstider för Storhelger, röda dagar och semestertider.
  • Leveranserna går ej att spåra för att se exakt när de kommer, men när de finns redo hör transport av sig med mer information angående leverans.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Vid frågor angående ordern är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se eller telefon: 08-41019383
  • Valt betalsätt påverkar ej ordens leveranstid.

Storhelger, röda dagar och semestertider:

  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juni – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 4 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.

Varorna transporteras till er på två följande sätt:

Passion Home transport:

  • Varorna levereras med Passion Home egen transport.
  • Vid leverans skickas sms för tid och dag minst 24 timmar innan transport – bekräfta alltid tillbaka så transport vet att ni kan ta emot varorna.
  • Om någon annan tar emot leveransen bekräftas detta via mejl – personen som tar emot skall kunna legitimera sig.
  • Varorna transporteras till er antigen dagtid måndag till söndag mellan 06:00 – 17:00.
  • sker leveransen kvällstid kommer ni informeras minst 24 timmar innan leverans via sms om leverans mellan 17:00 – 24:00
  • Leveranstiden går ej att styra – fri transport baseras på att som kund kan man ta emot varorna vid angiven tid.
  • Leverans sker med Passion Home egen transport till närmaste port, grind eller garageuppfart.
  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för soffor och garderober.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • 390 kr för övriga varor, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Har man bekräftat leverans som kommer ske men ej kan den bestämd dagen, inte svarar via telefon eller inte är på plats för att ta emot varorna vid leveranstillfället kommer man som kund debiteras 590 kr inkl. moms för utebliven leverans.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats då en avtalad tid finns levereras godset till Passion Homes lager för avhämtning. Ny utkörning kan beställas för 390 kr inkl. moms

Fraktkostnad:

  • Varorna levereras med Bussgods, DHL eller Passion Home egen transport.
  • Transport till hela Sverige!
    Minsta order 1000 kr. – Obs se undantag för vissa orter.
  • Sker transport med Passion Home – se Leverans alternativ Passion Home transport för tillvägagångssätt.
  • Leverans som sker med Bussgods,DSV, DHL:
  • När varorna skickas kommer du som kund få ett Kolli-ID / Spårnummer så du kan följa varorna från respektive företags hemsida.
  • Varorna lämnar vid närmaste utlämningsställe – det kan vara långt från folkbokföringsadressen.

Tilläggstjänster – Bärhjälp / Utkörning med Schenker ,Bussgods, DSV och DHL till grind, port eller tomtgräns.

  • Önskas bärhjälp med Passion Home AB egen transport går det bra och kostar:
  • 800 kr för garderober och soffor.
  • 490 kr för kontinentalsängar
  • övriga varor 390 kr, bärhjälp av fler än 1 produkt kostar 800 kr.
  • Bärhjälp innebär 1 person (chauffören) hjälper dig – med dig att bära upp & in dit du vill ha möblerna
  • Utkörning: tjänsten kostar olika beroende på vilka varor ni köpt – kontakta kundtjänst via info@passionhome.se vid beställningstillfället för att se pris och se om möjligt till er ort.
  • Utkörning sker till port, grind eller garageuppfart om utkörning finns tillgänglig på orten ni bor på.
  • Tilläggstjänsterna anses som förbrukade och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Vid leverans görs normalt ett försök att köra ut godset. Finns ingen på plats levereras godset till närmaste postcenter/bussgodsterminal där man själv sedan får hämta varorna.
  • Varorna ligger normalt 2 veckor på utlämningsstället.
  • Har man valt och bokat en frakt med Bussgods, DSV och DHL och man ej hämtar ut varorna kommer man som kund debiteras 390 kr inkl. moms för utebliven leverans.

Bra att veta vid leverans:

  • Passion Home AB levererar enbart inom Sverige.
  • Kan ni leverera till annan adress än fakturaadressen när jag betalar med faktura?
  • Vid Checkout / Kassan kan man nu bocka i ”Leverera till annan adress” och fylla i leveransuppgifter om annan än fakturaadressen. Var även vänlig och kontakta vår kundtjänst via info@passionhome.se och meddela att adressen blir annan än fakturaadressen.
  • Leverans sker ej till öar, fraktkostnad tillkommer.
  • Obs!!!  Fri frakt gäller ej till: Norrbottens län,Västerbottens län,Jämtlands län,Västernorrlands län,Lindesbergs kommun, Strömstads kommun,Hällefors kommun,Värmlands län,delar av Götalands län , Kronobergs län, Dalarnas län, Östhammar, Hallstavik,Gävleborgs län,Gotland, Öland, Kalmar län,Blekinge län,Tanum,Kristianstad vid köp av garderober,soffor,mediamöbler, tv-bänkar, byråar,badrumsmöbler,speglar, sängar och vitriner.
  • Frakt tillkommer på dessa platser och kostar mellan 500 – 3000 kr inkl. moms.
  • Om man som kund kommer vara bortrest under möjliga leveransveckor, var god kontakta oss via telefon / mail för att underlätta transport.
  • Om man som kund byter eller tappat sitt angivna telefonnummer / E-mail som är angivet vid beställning är det viktigt att meddela oss via info@passionhome.se för att underlätta transporten.
  • Kan jag hämta min beställning ?  – Det går att hämta ut varorna från butiken i Sollentuna – Kuskvägen 2 utanför Stockholm – kontakta kundtjänst för att bestämma tid och dag så varan förbereds för er.
  • Obs se hemsidan för aktuella öppettider samma dag som ni skall komma och hämta ut.
  • Innan ni monterar möblerna skall ni se att de motsvarar era förväntningar och är komplett, är allt som ni har förväntat er går det bra att montera, om något är fel vänta med monteringen och kontakta kundtjänst va e-post för att finna en lösning.
  • Alla  produkter levereras helt omonterade eller delvis monterade.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

Försening av leverans:

  • Om produkten man köpt är försenad med 1 vecka över avsatt tid i köpvillkoren ges en rabatt på 2,5 % på produktens värde.
  • Om produkten är försenad med 2 veckor ges en rabatt på 5 % av produktens värde.
  • Kontakta  kundtjänst info@passionhome.se så ges en rabatt, det sker ej automatiskt.
  • När en vara är levererad är tjänsten förbrukad
  • Storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti) gör att leveranstider blir längre.
  • Leveranstiden för dessa perioder är normalt 4 till 10 veckor, därefter ges rabatt för försening.
  • Exempel: görs en beställning slutet av november kommer varan först kunna levereras januari, varor som finns på lager skickas som normalt – snabbt.
  • Som kund är du alltid berättigad att avbeställa en försenad vara utan någon kostnadspåföljd innan den levererats till er.

Montering av möbler

  • Innan ni monterar möblerna skall ni se att de motsvarar era förväntningar och är komplett, är allt som ni har förväntat er går det bra att montera, om något är fel vänta med monteringen och kontakta kundtjänst va e-post för att finna en lösning.
  • Monteringen ska utföras av kunnig person då felmontering kan leda till att möbeln går sönder eller skadar någon.
  • Det finns många typer av väggmaterial därför medföljer ej fästanordning eller skruvar för montering på just din vägg.
  • Kontakta din lokala fackhandel för att se vad just din vägg kräver.

Transportskador 

  • Kontakta alltid kundtjänst info@passionhome.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.
  • Du som kund kontrollerar din vara / varor när du tar emot din leverans för att denna är riktig och felfri. Saknas något som försvårar monteringen ber vi er kontakta oss för att hjälpa er innan ni monterar för att underlätta hanteringen.
  • Om produkten är skadat , defekt eller saknar delar eller du har fått fel vara räknas det som en reklamation.
  • Är skadan dold räknas det som en reklamation och vi kommer reklamera de saknade / trasiga delarna.
  • Reklamationstiden blir längre under storhelger (jul, nyår, midsommar etc.)  röda dagar och semestrar (juli – augusti)  – normalt 2 till 10 veckor
  • Reklamationstiden är normalt 4 till 8 veckor.
  • Vi skickar i första hand nya delar till er enligt gällande konsumentköplag.

Reklamation

  • Reklamation ska rapporteras så snart felet har upptäckts, 2 månader anses som skälig tid.
  • Skicka ett mail till oss på info@passionhome.se med tydliga bilder på hela möbeln, delen som är trasig och ringa även in på bruksanvisningen och fotografera – tydliga bilder krävs
  • Transportskador täcks ej av varans garanti, utan ersätts av fraktbolaget. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller transportören som har kört ut godset till dig.
  • Reklamerade varor skickas kostnadsfritt till er via Posten, Bussgods eller med Passion Home transport.
  • Finns spårnummer via bussgods / posten informerar vi så fort vi har skickat reklamationen till er, om leverans sker med Passion Home egna transport meddelas ni via sms eller E-post minst 24 timmar innan med leveransdag och tid.
  • Som konsumenten har ni tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen, 6 månaders presumtionstid.
  • Passion Home AB följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).
  • Reklamation och retur är ej samma sak, som kund är man införstådd med.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på Passion Home gäller alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Passion Home detta inom 14 dagar från det att du som kund tagit emot den beställda varan.
  • Ångerblankett från konsumentverket: Blankett
  • Fyll i blanketten och skicka den sedan till info@passionhome.se
  • Det går även bra att meddela kundtjänst via info@passionhome.se och uppge namn, adress, ordernummer samt övrig relevant information som kan behövas för att fastställa beställningen ni har fått levererad och nu önskar returnera.
  • Du som kund har självklart rätt att öppna och titta på det du köpt och se att det motsvarar era förväntningar och är komplett, men om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick.
  • Väljer man att montera produkten för att sedan ångra sitt köp går det bra men risken är väldigt stor att skador uppkommer och du som kund stå för dessa kostnader vid en retur.
  • Varorna skall rutineras omonterade, kompletta i originalemballage samt med kvitto och i oanvänt skick så de går att sälja vidare.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker.
  • Önskas så erbjuder Passion Home Ab returfrakt:
  • Garderober, sängar och soffor kostar 1790 kr i retur.
  • Övriga varor kostar 790 kr.
  • När returen sker måste du som kund hjälpa chauffören att lasta in varan i bilen då varan kan vara tung och chauffören kan ej klara att
  • bära själv, annars är en retur ej möjlig.
  • Varan skall lämnas från grind, port eller tomtgräns omonterad i original emballage, chauffören hämtar ej varan från ert hus / lägenhet.
  • När en retur sker skall produkten lämnas tillbaka omonterad och komplett i originalemballage samt med kvitto.
  • Retur och reklamation är ej samma sak, som kund är man införstådd med.
  • Samtliga bäddmadrasser som är en hygienvara har 12 månaders garanti förutsatt att de returneras i obruten originalförpackning.

Återbetalning

  • Återbetalning kommer ske med samma betalningssätt som vid köpet
  • Tilläggstjänster så som bärhjälp och transport anses som förbrukade då tjänsten är genomförd och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Beloppet kommer återbetalas, inklusive skatt och avgifter.
  • Du som konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter och vi kontrollerat att varan är hel utan transportskador.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Från att varan är kontrollerad meddelar vi dig vid mottagandet och gör återbetalning till dig som kund inom 21 bankdagar.

Avbeställning

  • Du har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig.
  • Avbeställning görs alltid via e-post så att avbeställningen finns noterad för båda parter.
  • Säljaren kan då inte kräva att du ska fullgöra köpet och betala för varan.
  • Säljaren har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader säljaren har haft i samband med beställningen, till exempel provision till försäljaren (15%  av produktvärdet). Konsumentverket

Avbeställning skall göras högst 2 veckor (14 dagar) efter ni har lagt en order för att ej skapa kostnader åt dig som konsument eller Passion Home som försäljare.

Garanti

  • Alla möbler vi erbjudande är nya och har 12 månaders garanti.
  • Alla madrasser vi säljer har 3 månaders garanti.
  • Inköpskvitto måste uppvisas för att garantin ska gälla.
  • Garantin omfattar produktfel som uppkommer under garantitiden.
  • Garantin gäller ej möbler som har rengjorts med felaktig rengöringsmetod.
  • Garantin gäller ej fel som felaktig vid  uppstår montage av produkten, ombyggnation av produkten, normalt slitage eller felaktig användning av produkten.
  • Felaktig eller skadat produkt får inte användas eller monteras innan skadan åtgärdats av oss.
  • Vi kommer i första hand försöka att byta ut produkten eller ersätta den med likadan produkt enligt gällande konsumentköplag.

Allmänna villkor

  • Alla priser på hemsidan är inklusive moms.
  • Du måste vara minst 18 år för att beställa från oss.
  • Passion Home AB innehar F-skattsedel.
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra  Köpvillkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsida.
  • Du som kund godkänner och accepterar  i och med detta villkoren för att köpa varor av Passion Home AB med organisationsnummer 559001-8049.

Ditt hem – vår passion – varmt välkomna!
Passion Home AB

Postadress:
Passion Home AB
Tillverkarvägen 8
187 66 Täby

Organisationsnummer: 559001-8049
Bankgiro: 312-3478
Swish: 1235511233

Har du en fråga?