Ångerrätt

  • Vid köp av varor på Passion Home gäller alltid 14 dagars ångerrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
  • Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Passion Home detta inom 14 dagar från det att du som kund tagit emot den beställda varan.
  • Ångerblankett från konsumentverket: Blankett
  • Fyll i blanketten och skicka den sedan till info@passionhome.se
  • Det går även bra att meddela kundtjänst via info@passionhome.se och uppge namn, adress, ordernummer samt övrig relevant information som kan behövas för att fastställa beställningen ni har fått levererad och nu önskar returnera.
  • Du som kund har självklart rätt att öppna och titta på det du köpt och se att det motsvarar era förväntningar och är komplett, men om man är osäker på produkten skall man hantera den varsamt så att den går att returnera i säljbart skick.
  • Väljer man att montera produkten för att sedan ångra sitt köp går det bra men risken är väldigt stor att skador uppkommer och du som kund stå för dessa kostnader vid en retur.
  • Varorna skall rutineras omonterade, kompletta i originalemballage samt med kvitto och i oanvänt skick så de går att sälja vidare.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Om du returnerar varan står du själv för fraktavgifter och transportrisker.
  • Önskas så erbjuder Passion Home Ab returfrakt:
  • Garderober, sängar och soffor kostar 1500 kr i retur.
  • Övriga varor kostar 790 kr.
  • När returen sker måste du som kund hjälpa chauffören att lasta in varan i bilen då varan kan vara tung och chauffören kan ej klara att bära själv, annars är en retur ej möjlig.
  • Varan skall lämnas från grind, port eller tomtgräns omonterad i original emballage, chauffören hämtar ej varan från ert hus / lägenhet.
  • När en retur sker skall produkten lämnas tillbaka omonterad och komplett i originalemballage samt med kvitto.
  • Retur och reklamation är ej samma sak, som kund är man medveten om det.

Återbetalning

  • Återbetalning kommer ske med samma betalningssätt som vid köpet
  • Tilläggstjänster så som bärhjälp och transport anses som förbrukade då tjänsten är genomförd och går ej att få tillbaka vid en eventuell retur / reklamation då de ej ingår i ordinarie prissättning.
  • Beloppet kommer återbetalas, inklusive skatt och avgifter.
  • Du som konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter och vi kontrollerat att varan är hel utan transportskador.
  • Har man som kund påverkat produkten så att en värdeminskning har uppstått på produkten – så har Passion Home rätt att dra av för värdeminskning på produkten vid återbetalning.
  • Från att varan är kontrollerad meddelar vi dig vid mottagandet och gör återbetalning till dig som kund inom 21 bankdagar.

Avbeställning

  • Du har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats till dig.
  • Avbeställning görs alltid via e-post så att avbeställningen finns noterad för båda parter.
  • Säljaren kan då inte kräva att du ska fullgöra köpet och betala för varan.
  • Säljaren har däremot rätt att kräva ersättning av dig för kostnader säljaren har haft i samband med beställningen, till exempel provision till försäljaren (15%  av produktvärdet). Konsumentverket

För mer information se Köpvillkor

Har du en fråga?